Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Tarnum

W przeciągu całej serii Tarnum miał dwie biografie. Wojownicy Pustkowi z oczywistych względów musieli mieć inną.

Tarnum jest młodym barbarzyńcą, który całe życie spędził w niewoli u królów-magów z Bracaduun, ale zawsze marzył, że jego życie może być lepsze. Powinno być lepsze.

Osądzony przez Przodków jako niegodny przekroczenia bram raju, Tarnum wędruje po świecie szukając pokuty za grzechy przeszłości. Jest Nieśmiertelnym Bohaterem, ponadczasowym opiekunem, ale (w głębi duszy)* dręczą go wątpliwości, czy zdoła kiedykolwiek odkupić straszne czyny, które popełnił w młodości.

*tylko w kampanii "Podbój Podziemi"



Tarnum jako barbarzyńca oczywiście prowadzi do boju Twierdzę. Takim Tarnumem rozegramy 3 części HC - Wojowników Pustkowi, Drzewo Życia i Ognisty Księżyc. W pierwszej części to oczywiste, że zaczynamy takim typem zamku, w dwóch następnych Tarnum postanawia wykorzystać jednostki, które najlepiej zna. Oczywiste więc, że wybór padł na Twierdzę. Tarnum jako barbarzyńca posiada specjalność w skuteczności ataku (od razu na zaawansowanym) co jest bardzo przydatną umiejętnością.
W Podboju Podziemi Tarnum będzie posługiwał się wojskami Zamku i niekiedy Inferno. Jego specjalnością jest Balista, umiejętność ta bardzo przydaje się, zwłaszcza na początku gry. Wrogowie grać będą głównie "złymi" zamkami: Inferno, Nekropolia i Lochy. Kontrolę nad jednostkami zamku zyskujemy dzięki królowej Allison, która przez cały czas nas wspiera, a w końcu też do nas dołącza.
W kampanii Szarża Smoków Tarnum sprzymierzony jest z Elfami. Jego specjalnością będą Strzelcy (umiejętność ulepszania Elfów w Strzelców). Prócz tego posiada przydatne umiejętności dowodzenia i łucznictwa. Grać będziemy Bastionem. Zamek dostajemy dzięki Królowi Elfów z AvLee, który jest równie zaangażowany w sprawę zaginięcia smoków co sam Tarnum.
Kampania Władcy Żywiołów to pokaz mocy magicznej Tarnuma. Będzie on specjalistą od Czarodziejów (ulepszanie Magów w Czarodziejów). Grać będziemy początkowo zamkami typu Forteca, a później Wrota Żywiołów. Fortecą gramy dzięki uprzejmości Magnusa, Króla Bracady. Jest on świadomy zagrożenia końcem świata i dlatego też oddaje nam do dyspozycji swe wojska.
Tarnum dostał zadanie wyzwolenia ludu bagien. Przyjmuje rolę Władcy Bestii, a pod swe władanie otrzymuje Cytadelę. Bazowo posiada on na podstawowym Płatnerstwo oraz Odporność. W pierwszej misji mamy do wyboru jedną z dwóch umiejętności, jednakże zdecydowanie polecam Logistykę, ponieważ praktycznie cała kampania rozgrywa się na bagnach.
Tarnum w celu odzyskania Miecza Mrozu przywdziewa zbroję Władcy i planuje przekabacić na swą stronę zamek typu Loch, ponieważ nikt inny nie chce udzielić mu swej pomocy. Sukcesywnie mu się to udaje. Warto zauważyć, że na stracie nasz bohater posiada już Taktykę oraz Finanse. Na początku pierwszej misji możemy mu wybrać dodatkowo Skuteczność Ataku. Druga opcja to Taktyka, którą już mamy, więc jest to bezcelowe.


Rodzina Tarnuma

Wiadomo, że Tarnum miał dwie starsze siostry. Rodzice sprzedali je czarodziejom. Niestety prawo Bracaduun zabraniało barbarzyńcom posiadania więcej niż jednego dziecka, a rodzice potrzebowali syna. Jedna z jego sióstr - Anada zamieszkiwała ziemie Bracaduun, na których osiedliło się barbarzyńskie plemię potomków Jarga. Zginęła podczas rzezi, jaką zgotowały wiosce wojska jej brata. Drugą z sióstr, której imienia nie jest nam dane poznać, spotkałby ten sam los. Tym razem Tarnum rozpoznaje wśród mieszkanek swą siostrę, niestety nie jest już w stanie zapobiec rozwojowi wydarzeń. Wtem ratuje ją Rion Gryphonheart. Jakiś czas potem pobrali się i spłodzili córkę - Allison Gryphonheart. Jej daleka potomkini, Katarzyna Ironfist, jest łudząco do niej podobna. W czasie Podboju Tarnum poznaje ją bliżej i dostrzega w niej swą krewną. Tworzy się między nimi wieź, stają się sobie bliscy. Ratuje ją i duszę jej ojca przed demonami. Po oswobodzeniu, królowa chciała uhonorować go tytułem Obrońcy Królowej, ale ten odjechał bez pożegnania ani żadnej informacji. Musiał dalej odkupywać swe winy i uznał, że Allison nie może wiedzieć kim tak naprawdę był. Dalsze losy królowej Allison nie są znane.

Natomiast ojciec Tarnuma, zwykły rolnik, zmarł w jego obozie. Akurat w dzień przed jego zwycięską bitwą pod stolicą Bracaduun - Steelhorn.

Tarnum posiada jeszcze syna, Wearjacka, sierotę, którą zaadoptował. Wearjack pierwszy raz pojawia się w Szarży, gdzie jest chłopcem i zostaje pod opieką Adrianny, gdy Tarnum wyrusza naprzeciw Mutare. W HIV Wearjack odgrywa już większą rolę, gdzie po zjednoczeniu plemion barbarzyńskich, w końcu otrzymuje od nich koronę wykutą na wzór korony Jarga Zdobywcy i dowiaduje się, że jego imię w starym języku barbarzyńców znaczy "Gryf".



Ukochane Tarnuma

Sama Adrianne, która dzieli imię z wiedźmą z kampanii "Nie igraj z ogniem" w H3, była najwyraźniej jedną z kobiet, które musiał mieć na przestrzeni tylu wieków. Pojawia się tylko w jednym tekście fabularnym w Szarży Smoków. Z całą pewnością była dla Tarnuma na tyle ważna, aby powierzyć jej opiekę nad chłopcem, którego uważał za swojego syna.

Pozostaje sprawa kobiet, w których zakochał się w drodze po dominację. Jedną z nich była Yalla - wojowniczka, która pojawiła się w obozie Tarnuma z grupą owiec. Kiedy kolejny raz zjawiła się w obozie, przyniosła ze sobą informacje o Ludzie Bagien. Następną okazją do spotkania był obiad, przy którym Tarnum zdradził jej swoje marzenie - wolność od pokory względem magów. W końcu zaczął fantazjować o wspólnej przyszłości z nią. Yalla mogła być królową barbarzyńców, gdyby nie fakt, że zginęła z rąk czarodzieja. Reakcja Tarnuma na jej śmierć świadczy o sporym uczuciu jakim darzył tę kobietę.
© 2003-18 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes Chronicles". Redakcja, kontakt